KUUÜLEVAADE: MAI 2015

Mais käivitasime Kristiga Investeerimisraadio, mille esimesed kaks osa on juba kuulatavad. Hetkel on peaaegu valmis ka kolmas osa ning teeme ettevalmistusi järgmise kahe osa lindistamiseks.

Lisaks olen jätkanud karskete eluviisidega ning loobunud alkoholist 100 päevaks. Mai lõpuga tiksus ametlikult täis 61 päeva ehk umbes 2/3 on tehtud. Kuigi suvi on kohe-kohe tulemas, siis nii kerge südamega ei ole ma ennem õlleletist mööda sammunud kui praegu. Ja see tunne on hea!

Kõndimise osas olen samuti uue rekordi püstitanud. Mai tulemuseks tuli üllatavad 193 km ehk ca 44 km rohkem kui aprillis. Mis Sinu tulemus oli?

Bondora

maibondPankrotistunud laenude kasv oli ebameeldivalt suur. Taastumistega koos tuli mai tulemuseks -66,95€. Intressi teenisin samal ajal +76,11€ ehk piltlikult öeldes võiks öelda mai teenistuseks umbes 10 eurot.

Hetkel on punases 541,31€ väärtuses lepinguid, mis moodustab umbes 11,5% portfelli mahust. Kollaste osakaal on samuti kasvanud, jättes punastega kokku roheliste osaks vaid 74,4% portfellist. Numbriliselt on tagasimaksmisel 3500€, mida on 40 euro võrra vähem, kui olen Bondorasse raha kandnud. Mõnes mõttes sooviks jõuda olukorda, kus piruka rohelise osa moodustab pidevalt suurem summa kui ise sisse kandnud olen. Aga see on selline emotsionaalne präänik.

Uut kapitali Bondorasse kandnud ei ole (viimati kandsin uut raha juurde märtsis). Tegu on praegusel momendil olnud tahtliku otsusega kapitali akumuleerida (loe: kohendada portfelli vastavalt pikaajalisele plaanile). Võib-olla juunist-juulist hakkan taaskord vähehaaval Bondorasse raha kandma.

Portfelli väärtus on 4712€. Tootluseks näitab Bondora 23,27%, mis iseenesest on viimased pool aastat suhteliselt stabiilne olnud. Minu enda kalkulatsioonid näitavad selliseid numbreid:

  Tootlus %
+ Optimistlik 23.95%
0 Keskpärane 13.38%
Läbikukkumine -0.49%

Juhul kui arvestan koefitsientidega (30% kollastest ja 50% punastest ei tule kunagi tagasi), siis on tulemusteks:

Tootlus %
+ Optimistlik 23.90%
0 Keskpärane 18.70%
Läbikukkumine 14.78%

MoneyZen

MoneyZen oli ainukene ühisrahastusplatvorm, kuhu uut kapitali juurde kandsin. Summa ei olnud suur, kõigest 50 eurot. Uusi lepinguid sain juurde vaid 5tk, osati seetõttu, et vahepeal oli raha kontolt otsas. Üks lepingutest on uue krediidiskooriga (576).

Krista (loe siit) on näinud ära suure vaeva ja võtnud kokku MoneyZeni krediidiskoori võrdluse Bondoraga. Sellele infole tuginedes otsustasin, et väikese rahaga võib huvi pärast proovida kuidas antud krediidigrupp töötab. Isegi kui kahjumäär peaks olema lõpuks 5-10% vahel, siis usun, et olen MoneyZeni tootlusega oma eesmärgi täitnud (12% maksueelne tootlus).

Suures plaanis tõi MoneyZeni portfell +7,94€ intressitulu. Täiesti soliidne peaaegu-kaheksa-eurot, mille eest mina tööd tegema ei pidanud. Miinuspoolele tuleb kanda tootluse jätkuva langemise. ROI on saavutanud taseme 18,42%, mis on eelmise kuuga võrreldes -0,40% madalam tulemus.

Üks lepingutest on jõudnud staadiumisse ZEN-2 ehk maksetähtajast on 2 maksetähtaega (kuud) möödas. Ülejäänutega on jätkuvalt korras (viivises on siiski 5 lepingut). Praegune plaan on vana plaaniga jätkamine ehk juunis üritan samuti 50 eurot MoneyZeni kontole kanda.

Crowdestate

Uusi projekte välja ei tulnud, kuid samas tuli teadaanne Kesk tee 17 projekti kohta. Tootlus saab olema mõnevõrra kõrgem kui kõige optimistlikum plaan ette nägi. Võin rahul olla, sest ka minu sajakas on mõnda müüri valatud ja hiljem saan selle 50-55% tootlusega tagasi. Esimest positiivset rahavoogu on oodata septembri lõpus / oktoobri alguses.

Hetkel olen kõigis aktiivsetes Crowdestate projektides investorina sees, mis tähendab, et igasugune uudis sellelt rindelt on ka mulle uudiseks.

Estateguru

Pakri teaduspargi tööstushoone rahastuses ma ei osalenud. Tegutsesin Investeerimisraadio, podcastide kuulamise ja aktiivse liikumisega nii suurel määral, et Pakri projekti süvenemine lükkus kogu aeg edasi, kuniks ta oli lõpuks täis. Isegi müügijuttu ‘Hei, liitu minu koodiga EGU00075‘ ei jõudnud teha. 🙂

Intressitulu rühkis samuti ülesse, saavutades tulemuseks 1,85€ (+0,48€).

Peatselt peaks avalikuks pakkumiseks üles tulema Kalamaja kortermaja arendusprojekt kestvusega 1 aasta. Esimese hooga tundub huvitav projekt, proovin sellel kindlasti silma peal hoida!

Kokkuvõtteks

Uued kõrgused jäid seekord ületamata. Intressitulu teenisin kokku 85,90€ (-5,26€). Kui järgmised 12 kuud sellise summa teenin, siis oleks aasta teenistus ca 1030 eurot. Mis on ühtlasi rohkem kui Eesti keskmine palk Q1 2015.

Millised olid Sinu tulemused mais? Kas jäid tulemustega rahule?

3 thoughts on “KUUÜLEVAADE: MAI 2015

    • Tauri

      Tulemuste osas mul ei ole suuremat edasiminekut olnud seetõttu, et olen vaba kapitali enamasti suunanud sularahasse. Peatselt aga saan soovitud limiidi täis ning siis on jälle vaja ümbruskonda uurida. Olen mõelnud nii aktsiate kui Bondora peale. Siis äkki läheb olukord huvitavamaks! 🙂

      Like

  1. Mairo

    Mul Bondora hapude laenude hulk samas suurusjärgus ja portfell ka ca samasse kanti. Peatasin oma investeerijad ning plaan on kanda osa intresse välja mujale investeeringutesse. Hetkel hakkab ristki/tulu suhe mõtlema panema kuna palju alternatiive on.
    Tegin Mintose konto ära ja esimesed mõnikümmend investeeringut läksid minutitega täis. Mulle meeldib see keskkond, lisaks tagatisega laenud tunduvad turvalisemad.

    Eile sai enne ex divididend päeva ostetud ka TVE aktsiaid kuna kukkumine oli pigem emotsionaalne.

    Like

Lisa kommentaar

