Investor kurdab: Bondora saamatus vähendab nende usalduskrediiti

Rahapesu tõkestamise seadus on investoritele ja laenuvõtjatele toonud kaasa hulganisti bürokraatiat. Raha väljakandmine portaalist peab toimuma tuvastatava isiku kontole, mistõttu nõuavad ühisrahatusportaalid nii laenuvõtjatelt kui investoritelt enese tuvastamist. Rahapuu blogiga võttis ühendust nördinud investor, kes rääkis oma loo Eesti suurima ühisrahastusportaali Bondora osas.

Mõned ajad tagasi laadis Mihkel [nimi muudetud] Bondora keskkonda üles kommunaalteenuste arve ning koopia ID-kaardist. Viis päeva hiljem kinnitati arve sobivus, kuid must-valge koopia ID-kaardist lükati tagasi. Mihkel leidis võimaluse värvilise koopia tegemiseks ning üritas seejärel uue koopia portaali vastavasse kohta üles laadida. Kahjuks teine katse süsteemi uus dokument ebaõnnestus süsteemi poolsete piirangute tõttu, mispeale võttis Mihkel Bondora klienditoega e-posti teel ühendust edasiste instruktsioonide saamiseks (parandus: telefonitugi Bondoral puudub). Vastuseks tuli Bondoralt juhis faili üleslaadimiseks. Õpetus sisaldas aga samu samme, mida investor juba läbi teinud oli ning ka selgitanud, et teistkordselt süsteem dokumenti laadida ei võimalda. Mihkel ei soovinud turvalisuse tõtu kasutada emaili ning kordas küsimust ning ootas lahendust, kahjuks oli lahenduseks vaid emaili teel koopia saatmine.

Esmaspäeval saatis Mihkel bank@bondora.com e-posti aadressile ID-kaardi koopia, lootes, et kui süsteem ei toimi, siis ehk keegi vastutavatest isikutest saab faili käsitsi süsteemi lisada ja raha väljakandmise portaalist sellega võimalikuks teha. Tänaseks ei ole Bondora mitte ühelegi kirjale vastanud, mis sest, et Mihkel on iga päev uue päringu saatnud: „Ühtegi kinnitavat vastust ma Bondoralt saanud ei ole. Helistada neile samuti ei saa. Huvitav on muidugi see, et raha võetakse väga kergelt vastu, ent väljakandmine on väga suureks peavaluks.“

Arusaadavalt on investor tüdinenud ebaselgest olukorrast: „Kui ma ei saa oma raha vabalt käsutada, siis miks ma üldse peaks sotsiaalpanganduses investeerima? Palju turvalisem on oma raha suunata näiteks dividendiaktsiatesse, kust on teada, et raha kasutamine sõltub pigem minu tahtest, mitte bürokraatlikest piirangutest. 5-7% tootlust pluss võimalik kapitalikasv kaalub üles praegusest teadmatusest tulenevad riskid. Alguses mõtlesin, et kannan välja portaalis oleva vaba raha, kuid mida päev edasi, seda rohkem mõtlen portfelli likvideerimise peale kas osaliselt või täielikult.“

Samuti tekitab Mihkelis trotsi Bondora klienditeeninduse ebakompetentsus: „Kirjutan ja küsin ühte, vastuseks tuleb hoopis midagi muud. Selline tunne, et kirju ei loeta üldse läbi ning päris hirmutav on teada, et Sinu raha ja kõiki isikuandmeid kontrollivad inimesed, kes ei suuda elementaarsel tasemel kirjadelegi vastata ning tegemist pole üksikjuhtumiga vaid pigem on reegliga minu 2 aasta pikkuse kogemuse juures.”

Käesolev postitus kajastab investori vaatenurka toimuvale. Loodetavasti suudame mõne aja pärast pakkuda Bondora kommentaari antud teemale.

Advertisements

16 thoughts on “Investor kurdab: Bondora saamatus vähendab nende usalduskrediiti

  1. Vaiko

    Juba 2 nädalat tagasi kui tuli uudis skoori muutmisest, lõpetasin Bondorasse raha juurde kandmise, kusjuures Rahapuu blogi postitusele pole siiani Bondora poolt iniatsitiivi üles näidatud, et selgitada olukorda.
    Viimane uudiskiri tuli eelmisel kolmapäeval ja selles polnud samuti rohkemaid selgitusi, mis sest et teema on juba leidnud FB-s ja foorumis kajastust.
    Sel kolmapäeval unustati üldse uudiskiri ära.

    Like

    • Tauri

      Eestikeelne uudiskiri ilmus täna.

      RP blogis olev artikkel oli pigem informatiivse sisuga ja Bondora poolset kommentaari nii väga ei oodanud. Nad lubasid ise meid olukorraga kursis hoida, seni küll tulutult.

      Like

  2. Kristi

    Eks ma mõistan, et korraga laieneda ja protsesse korralikumaks teha on Bondora raske. Samas on siiski ka selgeid märke, et investorite tolerants “kasvuvalude” suhtes on kiiresti kadumas, sest portaal on juba rohkem kui paar aastat vana ja on õigustatud ootus, et on ettevõttes olemas kompetents muudatuste korrektseks elluviimiseks.
    Kogu klienditoe teema on täiesti omaette teema, ma mingi hetk loobusin neile kirjutamast vist, sest keerulisematele küsimustele polnud lootuski vastuseid saada. Kui telefoni teel tehtav tugi kinni pandi, siis oleks vähemalt osaliselt ressursid, mis vabanesid suunama e-maili teel parema toe andmisesse.

    Like

  3. Laas

    No mis siin ikka. Ka minul lükati ID-kaardi koopia tagasi. Saatsin kohe siis klienditoele kirja küsimusega, et mis toimub. Sellele vastati umbes tunniga, et on vaja saata ka ID-kaardi teisest poolest samuti koopiat. Loomulikult tegin siis ka teisest poolest pildi ja saatsin teele. Kõik see jama toimus neljapäeval ja laupäeval potsatas mu postkasti tead “Sinu isikutuvastus on edukalt läbitud”. Ja varsti tuli ka mingi survey, mis palus hinnata klienditoe kvaliteeti. Mul polnud põhjust nuriseda.

    Like

    • Tauri

      Mulle tundub, et sellise kitsaskoha saaks lahendada läbi parema kommunikeerimise. Hetkel on dokumentide esitamise kohas kirjas nii:
      “RAHAPESU- JA TERRORISMI RAHASTAMISE TÕKESTAMISE PROTSESSI ANDMED
      Sa pead kinnitama oma isikuandmeid enne, kui saad raha kanda Bondora kontolt oma pangakontole. Palun lae ülesse oma kohaliku passi või ID-kaardi andmed koos värvilise pildiga.”

      Mina ei suuda sellest välja lugeda, et ID-kaardist oleks vaja teha kahepoolne värviline koopia.

      Like

      • Argo

        joppenpuhh… Id-kaardil on foto ju mustvalge. Mille kirevase päralt see koopia värviline peab olema..

        Like

      • Laas

        Täpselt nii, Tauri. Bondora peaks kirjutama juurde, et koopia (või foto, nagu mina tegin) peab olema värviline ja kahepoolne. Oleks korrektne ja jube lihtne. Kes Bondorale vihje annab korrektseks kommunikeerumiseks oma investoritega?

        Like

  4. Margus

    Eesti eeliseks on see, et kõik oluline on väga lähedal.
    Kui Bondora hiljuti ühe suure apsaka läbi lasi ja klienditeeninduse e-maililt tuli tagasiside, et teemaga tegeletakse 3 tööpäeva jooksul, läks vaid hetk, et leida alljärgnev CV:
    https://www.bondora.ee/marketing/partel_tomberg_cv.pdf

    Sinna saadetud e-kiri tõi Pärtel Tombergilt vastuse paari tunni jooksul, millele järgnes viivitamatult ka Bondora-poolne ametlik veaparandus. Kusjuures tegemist oli suhteliselt hiliste õhtutundidega.

    Like

    • Hugeli

      Kui Pärtel hakkab klienditeenindusele mõeldud kirjadele vastama, on ettevõtte töökorraldusega ikka midagi väga valesti.
      Bondora peaks mõneks hetkeks laienemis-/kasvamishoo maha võtma, analüüsima oma hetkeseisu ning tegema sellest õiged järeldused.
      Probleem vastuste saamisega on nii investoritel kui ka laenajatel.

      Like

      • Margus

        Nõus, aga nagu ennist mainisin, oli tegemist suure apsakaga, mis teoreetiliselt oleks võinud mõjutada paljusid inimesi. Hea on teada, et sellistes olukordades saab kõigest hoolimata kiiresti pöörduda ja ka reaktsioon on kiire. Mis muidugi ei tähenda, et nii peakski olema. Oleksin igal juhul eelistanud, kui oleksin saanud tähelepanekust teatada klienditeenindusse ning kinnituse, et info käes. Kolm tööpäeva (antud juhul tähendanuks see viit kalendripäeva) on mõnes olukorras lubamatult pikk aeg.

        Like

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s