Bondora negatiivsest küljest

Augustikuu kuuülevaate kommentaariumis küsis üks huviline miks ma olen oma usaldust Bondora suhtes kaotamas. Mõtlesin selle teema üle pisut järgi ning vahepeal isegi ‘rahunesin’ maha ja loobusin käesoleva artikli kirjutamisest. 

Siis aga tundsin, et vahepealsele eufooriale tuleb korraks pidurit tõmmata, viha ja raev endast välja lasta, et saaks uuesti edasi minna (ja loodetavasti kainestavalt tasemelt, kus asjad ei tundu enam nii määratumalt tumedana).

Vahemärkus: kui Sa oled tüdinud vingumisest, siis see postitus ei ole Sinule. Kui aga otsustad lugeda, siis ole hea ja tee mulle üks teene – kirjuta kommentaariks tasakaalustavaid mõtteid antud teema kohta!

Toon välja põhiliselt 4 olulisemat kitsaskohta, mis mind on viimasel ajal häirinud. 

1) Laenulepingute struktureerimine

Inimese majanduslik olukord võib iga päev muutuda. Võime saada palgakõrgendust, või siis hoopiski tuleb leppida palgakärpega. Saame uue töökoha või vastupidiselt vallandamisteate. Auto puruneb ootamatult ja remont on kallis. Põhjuseid on erinevaid ning selles valguses on mõistetav laenulepingute struktureerimise vajadus. Ootamatuseid ikka juhtub!

Kuna ma ütlesin ‘ootamatuseid ikka juhtub’, siis on raske mõista lepingute struktureerimisi, kus laenuvõtja ei ole teinud ühtegi makset, või maksed on toimunud väga pikka aega tagasi. See näitab, et laenuvõtja ei ole huvitatud oma probleemidele lahenduse leidmisest ning igasugune restruktureerimine annab lihtsalt ajapikendust kohtust pääsemiseks. Restruktureerimine ei peaks olema lihtne protsess, kus 25 euro eest saab maksepuhkust küsida (muuseas – investor ei näe sealt sentigi!). Seetõttu näeksin ette, et laenulepingu restruktureerimine on võimalik vaid ühel tingimusel: viimase kolme kuu jooksul peab olema vähemalt ühe korra tasutud ühe kuumakse ulatuse suurune summa. Tegu on laenuvõtja poolse hea tahte avaldusega probleemidele siiski lahendus leida. Igale kliendile kurku pugeda ei maksta.

2) Tehniliste võimaluste ‘nudimine’

Alustasin Bondoras investeerimist 2012. aasta detsembris. Vähem kui kahe aastaga on toimunud ääretult palju muutuseid. Võib öelda, et isegi hirmuäratavalt palju, millest järeldub, et stabiilsusele Bondora meeskond valmis panustama ei ole. Kui ma oma raha siin keerutan, siis mingisugust stabiilsust ma siiski ootan.

Näiteks automaatpakkujates keelati ära 5 euroste pakkumiste tegemine. Osavamad investorid lõid vastukaaluks sobivad tööriistad 5 eurose pakkumise võimaldamiseks, ent süsteemi ülemängimine ei tohiks rahaga seotud portaalis olla kuigivõrd võimalik. Nüüd on näha mingisuguseid kavalnäppe lausa euroga investeerimas. Homme investeerime sendi kaupa?

Samuti pean tehniliste võimaluste ‘nudimise’ või piiramise all Bondora valmisolekut reageerida nende enda poolt loodud turutingimustele. Mäletan hästi kui laieneti Soome turule ning minu automaatpakkuja tegi pakkumisi ka sellele turule. Süsteemi tehniline korrektsioon tehti märkimisväärselt hiljem, kuid mu portfellis oli mitu Soome laenu. Hea, et järelturg olemas on, sest üle poole neist on tänaseks punased (vaene ostja!).

Ma ei karda juba olnud vigu, vaid ohtu uute sarnaste eksimuste tekkeks.

3) Info kuvamine

Õnnetuseks ei pea Bondora oma investoreid oluliseks, sest punaste lepingute kohta on teated viimasel ajal kadunud olnud. (Vanasti ikka tuli Bondora postkasti teade, et nüüd on keegi punasesse lennanud) Samuti ei teavitata laenulepingute restruktureerimise kohta, mida mina loen suureks usalduse petmiseks. Bondora ei taha, et investor saaks kiire ja mugava ülevaate halbadest asjadest, seetõttu ei ole investeeringute all võimalik välja filtreerida restruktureeritud lepinguid. Samuti ei ole loodud efektiivset tööriista oluliste muudatuste kuvamiseks platvormil. Näiteks ei ole mul õrna aimu kui palju laenulepinguid mul on. Või kui paljud on tagasi makstud? Või kui palju on kollaseid? Või kui palju on punaseid? Või kui palju on restruktureeritud? 

Investeeringute filtreerimisest puudub võimalus välja sorteerida Bondora või Bondora+ lepinguid. Bondora+ teenusele üleminek käis kiiremini kui näljane jänes värske porgandi alla kugistada suudab, ent järelvaatavalt ei luba saada kiiret ja adekvaatset infot erinevate laenutüüpide kohta? Tundub ebaloogiline ja imelik. Ressursi puuduse taha pugemine oleks alatu vale, sest teiste muutujatega filtreerimine on võimalik!

Olemasolev info kuvatakse vääralt või väheusaldusväärselt ning see ei tee Bondora au. Kuidas ma peaksin soovitama sõbrale investeerida Bondoras, kui elementaarne rahavoogude aruanne näitab aiateibaid (aiateivas on veel hästi öeldud)? Planeeritud ja tegeliku intressitulu vahe oli mul augustis märkimisväärne 19 protsendipunkti. Mille järgi ma tulevikuprojektsioone tegema peaksin? Kas üldse peaksin? Ennetähtaegselt tagastatud laenu pealt ei ole mul õigus teenida tulu selles mahus nagu Bondora seda kuvab. Mitu aega on investorid selle murega üksi olnud. Tõenäoliselt mitu järgmist aastat saab samasugune olema. Häbi lugu.

4) Üldmulje

Bondora platvorm ei ole valmis, kaugeltki mitte. Ei ole ka näha, et see kunagi valmis saaks, või et oleks tahet sellega tegeleda. Miks muidu näen ma 04.09.2014, et Bondora on kaudu on vahendatud alates 2009. aastast 17 miljonit eurot, kuigi tegelik number on täna juba üle 22 miljoni euro. 5 miljonit siia või sinna on nohu, tegelt ka! 

Mulle kirgastub vaimusilmas Bondora platvormiga buumiaegne kipsist põllumaja. Teate ju küll neid ulmelisi ehitisi, kus seinad laoti üles, pandi nii seest kui väljast vooder ümber ning sein tõmmati vahepealt välja ning alles jäi ainult vooder. Näeb välja kui maja. Uks ka käib kinni-lahti, kuid mõistad, et see pole ikka päris see, mida oma kodult ootaksid. Aga miks me oma raha peaksime selles kipsist põllumajas hoida tahtma? Kui sellele põhjendatud vastuse leian, siis annan teada!

 

Bondora ei paku enam seda head üldmuljet, mis koduse ja turvalise tunde tekitaksid. Mitmed tuttavad on küsinud, et kuhu soovitaksin neil oma raha investeerida ning kui varasemalt olen soovitanud Bondorat, siis täna olen oma mokad päris suletud hoidnud sel teemal. Ma ei taha võtta riski ja vastutust, kus keegi tuleb mulle näpuga näitama, et lubatud piimapakis on tegelikult hülgerasv.

Millised on Sinu mõtted sel teemal? 

Advertisements

19 thoughts on “Bondora negatiivsest küljest

  1. Kristi

    Mina isiklikult soovitasin lähiajal ühele heale sõbrale Bondorasse investeerida – loodan, et ta ei pea portaalis pettuma!
    Nõustun paljuski sinu välja toodud kriitikaga, seal on veel paar asja, mida välja peaks tooma aga olen siis seekord see optimist ja toon välja head. (Kuigi ega ma ka üldjoones tahaksin, et umbes 10 asja saaks lähiajal korda!)
    – Investorisuhtlus ON paranenud. Küsimused, millele ootasime vastuseid kuid ja siis ka midagi ei saanu on nüüdseks üldiselt vastused saanud.
    – Andmemassiivi avaldamine on väga suur samm avatuse suhtes, mis võimaldab investoritel ise portaali nädatud numbrite suhtes oma arvamuse tekitada.
    – Mitmete lahenduste puhul on tunda, et Bondora suunaks on soov saada asjad “valmis” – nt uus isepakkuja lahendus on teoorias palju sarnasem suurte P2P saitide omadele.

    Jättes selle kõrvale, siis seis on veidi nadi. Siiski tuleb aru anda, et meie sõna võtvate investoritena oleme ilmselge vähemus – enamik investoreid panevad raha kasvama ja ei vaata väga mis toimub ja pole isegi kursis et meiesugune häälekam seltskond üritab mingeid pisidetaile selgemaks saada.
    Hea tahte märgiks võiks Bondora siiski rahavoo lehe korda saada, see tekitaks ikka väga palju head tahet nende suhtes – vabandus, et see pole prioriteet lihtsalt ei päde enam pärast kahte aastat.

    Meeldib

    • Tauri

      Hei! Tänud positiivse poole eest!

      Investorsuhtlus on paranenud – nõustun!
      Andmemassiivi avaldamine – parandab läbipaistvust!

      Häid asju on juurde tulnud ja neid ei tohi kindlasti maha salata. Vastupidiselt aga küsiks, et kui kogu andmemassiiv on kättesaadav, siis kas investor peaks omad laenud sealt üks haaval ise välja otsima, et oma senise strateegia tulemusi teada saada? Tegelikult on väga lihtsakoelised asjad ‘lohakile’ jäetud, mis annavad häälekamatele investoritele põhjuse nuriseda (juba pikka aega). NB! Häälekas investor on üldiselt see, kes üle keskmise asja üle muret tunneb. 🙂

      Meeldib

      • Kristi

        Jah, eks sellega ole küsimus. Minu meelest nad otsisid natukene aega tagasi analüütikut/big data inimest – huvitab, et mis sellest ametikohast või inimesest sai.

        Ja ka see on õige, et ega iga investor ei peaks tegelikult Pivot tabeleid ette võtma. See, et hetkel 4K+ investorist max 100 seda teeb pole põhjus, miks hea andmestik/statistika avaldamata jätta.

        Meeldib

  2. Ester

    Ka mina ei ole üldse rahul, et rahavoogude aruanne on täielik jura. See on kõige tähtsam aruanne iga investori jaoks! Alati! Investor ju investeerib selleks, et saada tulu ja ta tahab alati teada täpselt, kui palju raha mis ajal peaks laekuma või laekumata jääb. Kui ma tahan näiteks mõne aja pärast ainult passiivsest tulust elada, siis mul on vaja teada rahavoo aruandest, millal ma seda endale lubada saan. Selleks on vaja teada planeeritud raha liikumist ja arvestada maha väljakujunenud hälbed tagasimaksmata summade näol. Analüüsi on vaja. Aga kuidas Sa analüüsid kui algandmed on vigased?

    Kuna mul on üle tuhande lepingu juba ja olen investeerinud eri riikidesse, siis olin sunnitud oma investeeringuid lausa piirama riigiti, sest ma ei jõua käsitsi enam neid hallata. Puudub vajalik info, mis toimub. Tauri kirjutab väga õigesti, et lepingute struktueerimine ja info kuvamine on puudulik. Mingit jooksvat infot nende kohta ei tule. Käin käsitsi otsimas üle tuhande laenu seas, miks näiteks punased laenud täna kasvasid… Selle asemel saan hoopis meili teatega, et mingi investeering jõustus lepinguks, mida ma näen kõige kergemal viisil isegi vähemalt kolmest kohast… Ma tahan väga täpselt teada, mida minu rahaga tehakse ja miks!

    Valikuvõimalusi investeeringuteks tuli kõvasti juurde, kuid kui analüüsi pool kaasa ei tule või lausa väärinfot kuvab, siis ei saa neid võimalusi ka kasutada. Algul plaanisin suuremat summat Bondoras investeerida, kuid hiljuti loobusin sellest plaanist ja piirdun väiksema summaga. Ehk kunagi saab rahavoo aruande korda ja info laenude struktueerimisest ka meilile. Ja samuti tahan näha, mis ja miks toimub edaspidi uute graafikutega nagu Tauri ülal kirjutas. Eks siis vaatan ja otsustan. Tänasel päeval ma aga oma raha juurde ei too Bondorasse. Enne peavad need asjad korda ja selgeks saama. Nii arvan mina.

    Lisaksin vingumise juurde ka selle, et uudiskirjad on küll toredad aga kahjuks ei ole mitte kõik investorid nii hea inglise keele oskusega, et neist aru ka saaksid. Turisti tasemel keeleoskus siin ei aita. Eesti ja vene keeles, millest ma hästi aru saan, neid uudiskirju ei saa. Eks ma siis loengi ainult numbreid sealt 🙂 Olen alati olnud Taurile ütlemata tänulik kui ta varem uudised oma blogis eesti keeles lahti kirjutas! Ka foorumis on olnud sellest juttu mitu korda.

    Meeldib

  3. Vaiko

    Jah tõepoolest Rahavoo veerg ei aita ka mind enam üldse, ainus, mida sealt saab on kõige parem poolne veerg Tegelik tulu, kuid selle järgi ei saa edaspidiseks progressiks plaane teha,.

    Ise pean kõige kõige suuremaks miinuseks restruktureeritud laenud, kui lihtsalt lükatakse maksetähtpäeva jälle edasi, kuigi ma ise tunnetan et nagunii laenuvõtja ei hakka maksma, kuigi hea lootus on et Bondora teab mingi statistika või mitte meile teadaoleva info põhjal et laenuvõtja siiski hakkab maksma.

    Üldjoontes arvan et numbrite segadus on tingitud suurtest ambitsioonide plaanidest ning nende parandamist ei peeta piisavalt oluliseks, sest tegelikult saab ju lihtsalt teada palju sa intresse oled teeninud:

    1) Vaatad lihtsalt Konto ja Raha alt.

    2) 2 võimalus, kus kohast ma ise raha teenimist ja tootlust vaatan on Investeeringute leht, kus ma filtreerin nt mai kuus ostetud laenud välja ja oletan et kui oleks lõpetanud sel ajal investeerimise, siis kui kiiresti raha tagasi tuleb +intressid.

    Usun et numbrite segadus laheneb ja väga suurt probleemi selles ei näe, sest suur kasvamine tähendabki ka natuke jamasid. Loen positiivseks suuri ambitsioone sest vastasel juhul jääb sellest laenuärist (rongist maha).

    Ja ärge arvake, et ma olen nüüd oma nõudmiste latti langetanud:) Olen täiesti nõus Tauri poolt väljatoodud puudustega.

    Meeldib

  4. Tauri

    ‘Konto >> Raha’ annab ülevaate läbi aja teenitud intressitulude kohta. Üksikuna see number ei anna ülevaadet kuisest rahalaekumisest, samuti ei anna Rahavoogude graafik korrektset pilti planeeritud ja tegelike rahavoogude reaalsest erinevusest.

    Samuti hoian pilku peal Sinu pakutud teisel võimalusel. Näiteks jälgin suhteliselt tihti 2013. aasta esimeste kuude laekumisi ning hetkeseisuga Q1 2013 näitab, et maksueelsest kasumilävest on puudu vaid 16%. Aasta lõpuks ehk olen saanud nendest lepingutest rohkem raha tagasi kui ise sisse pannud olen. 🙂

    Meeldib

  5. Alder.

    Tauri,

    Tee Isepankurile ettepanek anda omapoolsed kommentaarid Sinu poolt välja toodud punktidele. Isiklikult arvan, et IP hoolib ja tegeleb parendusega pidevalt.

    Head,
    A.

    Meeldib

    • Tauri

      Bondora inimesed käivad seda blogi lugemas, mistõttu kui nad leiavad, et peaksid vastulause esitama, siis siinne kommentaarium võtab selle ilusti vastu.

      Meeldib

  6. GHz

    Niipalju lisaks seoses nende 5€ isepakkujatega, et veel veidi aega tagasi oli ka mul 5 eurine isepakkuja. Nimelt veel mõni aeg tagasi oli väikseim number 5€ ja kui isepakkujat ise ei uuendanud, siis töötas see vana isepakkuja kenasti edasi. (vähemalt minu puhul)

    Uurisin natuke ka asja, kas nö. lihtsat viisi on 10€ miinimumist mööda minemiseks… Ei ole. Väga sügavalt ei uurinud, kuid natuke kahtlen “skriptide” jutu osas seoses isepakkujatega. Kiire uurimise tulemusel usun, et valideerimine käib serveri poolel (nagu normaalne oleks) ja seega pole siit (kliendi) poolt võimalik piirangust mööda minna.

    Küll aga skriptide jutt võib vähe teine olla. Nimelt miks mitte kirjutada skript, mis jälgib laenude listi täpselt nii, nagu tavaline inimene seda teeb? Refreshib oma listi lehte, leiab sealt midagi huvitavat, teeb pakkumise. Isegi allkirjastamine on võimalik automaatseks teha. (eeldusel, et riskid oma pin2 kirjutada oma skripti sisse ja hoiad id-kaarti arvutis pidevalt sees) Aga see on vähe teine teema. 😛

    Meeldib

  7. Pärtel Tomberg

    Tauri,

    Aitäh põhjaliku tagasiside eest. Mõistan su seisukohtasid kuigi näen mitmeid teemasid erinevalt. Eeldan, et teenuse kasutamine siiski sinus viha ja raevu ei tekita.
    Järgnevalt minu mõtted tõstatud teemadel:

    Uute maksegraafikute pakkumine. Uue maksegraafiku eest ei võeta tasu. Seega pole Bondoral mingit rahalist motivatsiooni selle sammu astumiseks. Tasu on veel küll avalikus hinnakirjas, kuid seda ei rakendata. See protsess on vajalik alternatiiv kliendile võimaluse pakkumiseks, et vältida kohtumenetlust, mis on mõlemale poole kulukas ning ei vii eesmärgile lähemale kui kliendi vabatahtlik lepingutäitmine. Positiivse kohtuotsuse järel läheks hagi kohtutäiturile, kes niikuinii kliendiga maksegraafiku sõlmiks. Kuigi teema võib tunduda emotsionaalne on laenulepingule uue maksegraafiku väga praktiline lahendus mõlemale osapoolele ning üksikjuhtude või laenajate psühholoogiat seal taga analüüsida pole mõtet. Laenuportfellis on tähtis püsiva kassavoo tagamine. Uuele maksegraafikule paremat alternatiivi ei ole. Kui klient uut graafikut ei täida, siis läheb asi lõpuks kohtutäiturile, kes sõlmib selle sunnimeetodite abil.

    Funktsionaalsuse pidev muutumine. Portaali tehnilised võimalused on pidevas arengus. Osad võimalused kaovad ning teised tekivad juurde. Näiteks on paar nädalat juba võimalik investeerida 5 euro kaupa kõikidesse turule olevatesse laenudesse palju kiiremini ning detailsemate kriteeriumite alusel kui seda kunagi varem on võimalik. Kõige suuremas fookuses on teemad, mis aitavad riskitaset vähendada ning võimalikult lihtsalt suuremas mahus investeerida. Lisafunktsionaalsuse ja raporteerimise arendamine ei ole olnud siiani põhifookuses, sest kui turul pole valikut kontrollitud laenudest, siis ei ole vahet millise nurga alt portfelli vaadata – see lihtsalt ei kasva. See olukord siiski peatselt muutub.

    Raporteerimine. Peatselt teeme avalikuks suurel hulgal andmehulkasid, millega avaneb investoritele oma portfellidest samasugune ülevaade nagu see on hetkel avaliku andmehulga kujul võimalik (https://www.bondora.ee/en/invest/statistics/data_export). Kättesaadavaks muutub täielik info laenuportfelli kohta, eelnevate maksete kohta, konto liikumised ning laenude graafikud. Muudatuste tulemusel võib mõnevõrra vähendada nö filtrite hulk kasutajaliideses, sest detailsete soovide täitmiseks ei ole see õige kohta. See-eest saavad andmed kättesaadavaks Excelis ning iga investor võib koostada just endale sobiva raporti. Rahavoogude aruande vaatame samuti põhjalikult üle, teema täpsemaks ja ülevaatlikumaks. Samuti väga detailsete soovide korral saavad investorid analüüse teha kättesaadavate andmehulkade pealt.

    Turundusmaterjalid. Turundusmaterjalides toodud faktid on staatilised ning neid ei uuendada väga sageli, sest muutused ei ole konkreetse sõnumi sisu seisukohalt tähtsad. Kindlasti saaks seda kõike automatiseerida, kuid esilehele esmakordselt saabuva kliendi jaoks tegelikkuses ei ole vahet, kas on väljastatud 17 või 22 miljonit eurot laene vaid teadmine, et turg on aktiivne.

    Portaali arendamisel arvestame peamiselt sellega, et võimaldada investoritel võimalikult kiirelt ja lihtsalt luua portfelle, mis annaksid neile netotootlust vähemalt 12% aastas. Ilma selle eesmärgi täitmiseta ei ole täiendaval raporteerimisel tugevat mõju, sest turg ei oleks piisavalt atraktiivne. Seetõttu olemegi tootluse arvelt edasi lükanud teatavaid arendusi, mis ei ole otseselt seotud laenuportfelli toimimise/tootlusega. Muidugi soovime, et kõik kliendid oleks teenusega täielikult rahul, kuid peame siiski tegema väga paljusid raskeid valikuid erinevate rakenduste arendamisel ja kõigeni koheselt ei jõua. Küll aga usun, et septembri jooksul on peamised mured raporteerimise osas lahendatud.

    Viha ja raevu taandumisele lootes,

    Pärtel Tomberg, Bondora kaas-asutaja

    Meeldib

    • Tauri

      Pärtel, väga tore, et leidsid aega kommenteerimaks. Teemad on häält tegevatele investoritele olulised, mistõttu neid ka suurema kriitigakirjaga väljendatud sai.

      Enne kui edasi liigun, siis toon välja, et tekstiline ‘viha ja raev’ on eelkõige mõeldud tähelepanu tõstatamiseks, et kõigest ei saa vaid ülivõrdes kirjutada. Jätkuvalt olen tasakaalu printsiibi pooldaja, mis tähendab, et osutada tuleb nii positiivsele kui negatiivsele.

      1. Maksegraafiku restruktureerimisest.
        Olgu, võtame investoritena arvesse, et veebis toimuvad uuendused pikaldase viitega, mistõttu 25€ suurune lepingu muutumise tasu on rudimendina avalikuks lugemiseks jäänud. Siiski ei ole küsimus emotsionaalses kurvastamises järjekordse laenulepingu struktureerimise osas, vaid prooviga leida mingisuguseid vahendeid, mis sunniks laenuvõtjat hea tahte märgiliselt omapoolseid lahendusi välja pakkuma. Jääb üle vaid loota, et restruktureerimine ei hakka levima laialdase moena, kus iga häda korral on laenuvõtjal võimalus leping restruktureerida probleemivabalt.
      2. Mõistan, et kohtukulud kannab täna Bondora oma otsestest vahenditest ning kohtu vältimine on soodsam lahendus, kuid restruktureerimisel peaks olema silmnähtavat mõju kõigile osapooltele. Restruktureeritud lepingu restruktureerimine peaks kindlasti olema välistatud.

      1. Funktsionaalsusest.
        Tolereerin arengut, et leida paremaid võimalusi riski vähendamiseks ning kasumlikkuse kasvatamiseks, siiski tahaks näha, et areng on stabiilne ja ühemõtteline.

      2. Raporteerimisest.
        3.1 Tänan, et üks oluline raport – rahavoogude aruanne – on lõpuks fookusesse võetud.
        3.2 Tänased infotehnoloogilised lahendused peaksid olema piisavalt paindlikud, et dünaamilist infot pakkuda. 17 vs 22 puhul on minu jaoks riskikohaks ebatäpse info pakkumine, mitte konkreetne ‘kadunud’ 5 miljonit. Kui pealehel suudetakse näitata vananenud infot, siis kes garanteerib, et muu portaalis kajastust leidev info uuendatud ja õige on? Investor teeb oma otsuseid tulenevalt kättesaadavast infost, mis eeldab, et info peab olema võimalikult täpne hetkeolukorra suhtes.

      3. Portaali arendus
        Portfellist ülevaadet pakkuvad muutujad on edasiste investeeringute suhtes kriitilise tähtsusega. Ka siin kommentaariumis on selgesõnaliselt vähemalt ühe korra välja toodud, et kui asjad oleksid korras, siis kannaks ka rohkem raha portaali. Mina loen seda selgeks sõnumiks, et kasvu pidurdavad samuti ka olemasolevate raportite puudused. Piiratud ressursside tingimustes töötades ei ole kõik võimalused tõesti valla, seetõttu leian, et mõned portfelli iseloomustavad raportid võiksid enne uute funktsionaalsuste arendamist korda saada. Mul on hea meel, et Bondoras on peatselt tulemas hulganisti uuendusi, mis olemasolevaid probleeme leevendavad või parendavad.

      Meeldib

  8. newbz

    Tõesti head punktid mis on välja toodud. Eriti meeldib mulle see, et igapäev tuleb investeerimisvõimalusi, mis on enamus praht kuid seda infot näiteks kui kaua läheb ühes või teises riigis maksekäsukiirmenetluse vastuväite ootamine või siis et mis edasi saab kui üks või teine laen on edastatud maksehäireregistrisse.

    Hetkel tundub, et nendega ei tegeleta, kas need laenud lähevad samamoodi defaulti alla või loetakse, et nendega on nüüd “PROTSESS” läbi käidud ning võib statistikast eemaldada.

    Keegi võiks kommenteerida, mis on alternatiivid, näiteks mainitud on juba Moneyzeni ja crowdestatei…

    Meeldib

  9. Vaiko

    Nii nüüd on lubadused antud ja loodame, et kõik saab korda.

    Kõige hullema anomaalia numbrites (Minu Investeeringute lehel) tekitavadki need laenud, mis tegelikult ei lähegi välja ehk milles siis laenuvõtja ei identifitseeri ennast ühel või teisel moel ära. Mul neid viimase 100 laenu puhul 11 tk ja tundub et veel kasvab. See teeb juba 11 % tuleb laenudest tagasi.

    Pole veel aru saanud et nt laenude(sissetulekud ja kohustused kinnitatud) korral kuidas mõjutab see pingerida, et kas võetakse arvesse ja viiakse mind järgmise laenu ootele nimekirja lõppu või mitte juhul kui näteks laen tagasi tuleb( ei identifitseerita). See on peenem teema:)

    Meeldib

  10. Terje

    Olen laenuvõtjana portaalis ja Vaiko postitus,et ei identifitseerita end ära,pani mind siia kirjutama.Nimelt minu taotletud laen on 100%rahastatud.Olen oma arust teinud kõik,mis veebilehel nõutud,et end identifitseerida.1.kandnud oma Isepankuri kontole raha.2.Saatnud faili id kaardist.3.Saatnud faili elukoha kinnituseks(elektriarve).Portaalis veelgi teade-teie saadetud dokumente kontrollitakse!!Raha väljakanne ei õnnetu

    Meeldib

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s