Kui võtad, siis pane ka tagasi!

Vanaisa ikka tarvitses öelda, et kui võtad, siis pane ikka alati tagasi. Teinekord jälle hea  uuesti võtta!

Bondora IT meeskond on taaskord sulkustükke teinud, sest portfelli statistikaleheküljelt on rahavoogudele viitav link ära kaotatud.

Asus kunagi sakkide “Ülevaade” ja “Investeeringud” vahepeal.

UntitledPean tunnistama, et olen Bondora graafikuid üksjagu materdanud. Funktsionaalse poole pealt on nendega tükk tegemist olnud, et õiget, õiglast ja asjakohast infot välja lugeda. Nüüd on millegi pärast otsustatud, et kui on katki, siis koristame ära. Või on tegu sisemise optimeerimisega?

Loodan, et konkreetse lehekülje funktsionaalsust ja visuaalset välimust parendatatakse ning peatselt on rahavoogude leht meile taaskord lugemiseks. Sest kuigi mõni suurem sisuline viga suutis numbritega päris palju pahandust teinekord teha, siis üldises pildis oli ta kindlasti parem kui mitte midagi.

Peaasi, et vana tagasipanekul näiteks raha väljakandmise nuppu ära ei kaotata… 🙂

Bondora, olge nüüd ikka nii kenad, et kui võtate, siis pange ikka kohe tagasi!

 

Advertisements

24 thoughts on “Kui võtad, siis pane ka tagasi!

  1. Liquid

    Tere hommikust! With new financial platforms it can sometimes be difficult for clients to navigate around around the website. That’s why the interface design needs to be simple yet intuitive, for a better user experience. It seems like Bondora is a popular platform for many investors. I’m actually interested in lending opportunities like this myself so thanks for blogging about it 🙂 I just looked at their site and unfortunately they don’t offer their service outside of the EU. Oh well 😕 I emailed them anyway and asked if they have plans to expand into Canada in the future, who knows. Sorry for replying in English. Hope you don’t mind. My Estonian is not very good, haha. Aitäh ja ilusat päeva! 😀

    Like

    • Tauri

      Hey!

      I like more hardcore design, because too simple and too clear makes me wonder if there is really a company behind the webpage. 🙂

      Bondora has said out loud that their goal is to expand to USA. Maybe they will include Canada.

      I’m glad you find my blog. And it’s even nicer to see someone trying to speak estonian. 😉

      Like

    • Taavi Pertman

      If you read the investment guide closely it states:
      “If you live or work outside of the EU, please contact us as you may still be eligible to invest, subject to Bondora management’s approval, which involves an investigation to prevent money laundering and financing terrorism.”

      This means that you may still be eligible, but there are some more restrictions and it’ll likely take more effort to get registered than for people in EU.

      Like

  2. Joosep

    Kadunud jah, eile pärastlõunal oli veel alles. 😦
    Crashis küll päris tihedalt, vähemalt mul viskas korra nädalas veateate ette.

    Like

  3. Taavi Pertman

    Suhteliselt üllatama paneb, kuidas selline asi nii suurt kõlapinda leidis ja nii palju paanikat külvas, et isegi paari tundi oodata ei jaksatud, kas tuleb järgmisel tööpäeval ka mingi sõnum selle kohta või mitte.

    Oleks oodanud, et 5+ aastase investeerimisperspektiiviga investorid ikka suudavad külma närvi säilitada paaritunniste anomaaliate osas.

    Oleks ehk sellist reaktsiooni oodanud, kui tegemist konto väljavõtte või minu investeeringute lehe kadumisega, aga rahavoogude all ju sisuliselt ei ole isegi mingit actionable sisu, mille põhjal midagi teha saaks.

    Rääkimata sellest, et sealne sisu on seal ka homme ja ülehomme jne ehk sisuliselt ei anna ka otsuste tegemise seisukohalt selle igapäevane vaataminegi suurt lisaväärtust.

    See on küll emotsionaalselt tore seda seal iga päev vaatamas käia, aga kas see nüüd päris nii suurt kisa väärib, et see ajutiselt ära võeti, kuna serverit koormas ja kogu saiti kasutuskõlbmatuks muutis?

    Tundub väga nagu börsil kauplejatele kindlasti tuttav kogemus, kus emotsiooni ajel on otsuseid hakatud langetama ja tagantjärele tulnud ennast kiruda tehtud rumaluste pärast.

    Tasa ja targu 😉

    Like

    • Tauri

      Taavi, investorid ootavad Bondoralt usaldusväärsust, läbipaistvust ja avatust. Kui on vaja midagi maha võtta, siis suhtekorraldusmeeskond juba koheselt valmistab ette vastavasisulist teavitust, kas või Twitteri stiilis 140 tähemärgilist sõnumit, eks? Muuseas, ka patsiga poisid suudavad kokku kirjutada 140 tähemärki stiilis “Eemaldasime mõneks ajaks Rahavoogude vahelehe, et seda Teie jaoks paremaks muuta!”

      Ehk et kui ootad investoritelt külma närvi, siis investorid ootavad Bondoralt usaldusväärsuse kasvu, läbipaistvust ning avatust – just nii nagu ühele Eesti startupile kohane on! Fair deal? 🙂

      Üldises plaanis aga on kümnenda kuupäeva kandis rahavoogude tabel päris tähtis, sest siis tuleb lõviosa kuu rahavoost. Võib-olla keegi teeb selle järgi plaane järelturul kaubitsemiseks?

      Like

      • Rome

        Proovisin täna suht sama asja Taavile seletada, et võiks mingi tekst kasvõi olla. No ei saanud aru…

        Üks argument oli, et IT ei tea kõiki keeli. Nohh tehku siis homme need keeled valmis ja kui tulevikus selline viga tekib, on tekst võtta juba.

        Like

      • Taavi Pertman

        Ma räägin kui investor. Isiklikult küll ei eeldaks, et keegi peaks mulle kella 8 ajal õhtul sõnumeid hakkama saatma ja kirjutama, kui nad toote toimimise nimel ühe kõrvalvidina ära võtavad ajutiselt, et see korda teha. Kannatab rahulikult hommikuni ära.

        Muidugi kui sait maha läheb või isePakkujat töötamast lakkavad vmt, siis tahaks muidugi teadet ka saada selle kohta. Aga kui mingi graafik või tabel ajutiselt ära võetakse, mille info on ka muudest kohtadest praktiliselt 100% ulatuses kättesaadav, siis võetagu kasvõi paar päeva aega või tehku korda ja pangu tagasi.

        Lihtsalt tundub natukene ulmeline see ootus, et keegi 24/7 sõnumeid saadaks iga asja kohta. Millal sa viimati pangast mõne sõnumi said, et nad oma funktsioone muutnud on (kui just ei loodud uut toodet) või oma pensionifondilt, et nad oma investeerimisstrateegiat nüüd muudavad/muutsid, ilma et see ei oleks kord kuus või kvartalis tehtav tagantjärele kommentaar?

        Vaata kasvõi konkurenti, kes kaotas lausa kontoväljavõtte oma lehelt ära, ilma et oleks kedagi teavitanud ega mingit märget kuskile jätnud ja keegi peale minu isegi ei küsinud selle kohta midagi.

        Vähem emotsioone ja rohkem kainet mõistust tuleks investeerimisel kasuks. Näita mulle mõnda rohkem avatud ja läbipaistvat p2p lehte või investeerimisfondi vmt. Ma isegi imestan, et Bondora nii palju infot nii avameelselt jagada lubab (alates datasetist ja lõpetades Pärteli enda kommentaaridega). Või tead sa mõnda veel avatumat?

        Like

    • Kristi

      Sorry, aga nüüd ma ei nõustu karvavõrdki sinuga.
      Rahavoo leht ei ole mingi niisama leht – mina märkasin puudumist, sest mul oli äkitselt 20€ rohkem raha kontol ja tahtsin teada, et kust see tuli – seda ei saa mujalt teada kui rahavoo lehelt. Üldiselt on rahavoo leht nii katki kui see ka hetkel on üks peamiseid kohti mida külastada üldse portaalis, et saada pilti mis toimub.

      Seda, miks inimesed närvi lähevad, selleks tuleb vaadata eelnevale Bondora poolsele käitumisele – on tehtud lampi mingi muudatused ja siis millalgi hiljem neid tagantjärgi selgitatud mokaotsast. Hetkel tuleks muret tunda tõeliselt ettevõtte sees, et puudub täiesti investorite poolt “good faith”, et keegi ei usu ootamatu situatsiooni/muudatuse puhul, et Bondora teeb seda selleks, et midagi paremaks/kasulikumaks teha – mitte üks investor ei pakkunud, et äkki on tegemist mingi probleemilahendusega, mitte niisama jauramisega. Aeg äkki peeglisse vaadata selle koha pealt. Negatiivne reaktsioon klientide poolt ei tähenda, et klient on hüsteeriline, see tähendab, et midagi on valesti tehtud!

      Ja tõesti, nõustun Tauriga – mingi ajutine kiri üles, et hetkel on mingi muudatus või lihtsalt cashflow tab teha klikkimatuks, mis viitab et midagi toimub oleks olnud juba normaalne ja oleks kulutanud max 1 minuti!

      Like

      • Taavi Pertman

        Nõus, et varasemalt on tehtud mitmeid muudatusi kiirustades ja ennatlikult ning sellest on ka õpitud. Muutus on tuntav ja märgatav, kui võrdled seda ajaga enne uudiskirja või aasta + periood tagasi. Tol ajal ei tulnud mitte mingisuguseid teateid, välja arvatud ehk kord paari kuu jooksul mõni üksik suurem muudatus ja foorumis tuli ehk 2-3 korda aastas mõned üksikud vastused isePankuri poolt.

        PS! Kontol toimuvate tehingute vaatamiseks on olemas account statement/kontoväljavõte, kus kõik need tehingud väga hästi on välja toodud just selle eesmärgiga. Rahavoogude leht on ikka pigem pikaajaliste/kuiste/päevaste prognooside/kokkuvõtete jaoks ette nähtud.

        Like

      • Kristi

        Jah, progressi on toimunud. Aga nagu see ütlus, et süües kasvab isu 😉 Võib-olla siis arendusidee, et ma võiks kontoväljavõttelt saada otse selle investeeringu infole liikuda. Hetkel seda ei saa teha, peab käsitsi üles otsima investeeringute hulgast. See on rahavoo lehe peamine väärtus, et saad otse edasi klikkida. Ja kontoväljavõttelt ei jookse välja, et kes on maksmata jätnud.

        Like

  4. Tauri

    Olgu-olgu, ärgem tülli mingem.

    Rome, ‘rahvusvahelisest’ inglise keelest tegelikult piisaks.
    Taavi, mu kodupank helistab mulle juba sisuliselt paar korda kuus ja teavitab mingitest võimalustest, millele ma ise ei oskaks võib-olla ehk isegi mitte tähelepanu pöörata. Kokkuvõttes tahame öelda, et kui ka mingi pisikene visuaalne ja hoomatav (ning funktsionaalsust häiriv) muudatust on toimumas, siis pange kusagile mingisugune timestampiga märge, et see või too link on hoolduses. Keegi ei eelda, et hakkate helistama või sõnumineerima, vaid et kui kasutaja soovib parasjagu muudatuse all oleva objektiga tegeleda, siis ta näeb selle kohta teadet, et see teenus ei ole hetkel kättesaadav. Ära kaotamine ja vaikimine ei ole lahenduseks.

    Me, investorid, ei taha Bondorat halvustada, maha teha ega negatiivset kuvandit tema peale tõmmata, vaid me tahame tublit, head ja jätkusuutlikku portaali. See tähendab, et me anname oma panuse, et portaal ei saaks niisama istuda 🙂

    Like

  5. Mairo

    Ja mina mõtlesin, et mina olen rumal kui tahtsin ükspäev oma rahavoogudele korra pilgu peale visata. Käisin absoluutselt kõikvõimalikud lingid vähemalt 3 korda üle, et äkki on seniilsus mind tabanud või jätsin märkamata kogemata. Ei leidnud ja andsin alla, ise endamisi kirudes, et mismõttes ei ole enam. Kui tegemist oleks mingi meelelahutusportaaliga, siis minugi poolest, tehku mis tahavad. Aga kui mul on sinna pandud reaalne raha, siis tähendab, et ma usaldan seda keskkonda. Kui selliseid rumalusi tehakse tihti, et midagi muudetakse ilma ainsagi teateta, siis selline usaldus on kiire kaduma ja vääga aeglaselt tagasi tulema. Bondoraga seotud tegevused võrduvad minu jaoks panga lehele sisse logimisega ja oma rahaasjade kontrollimisega. Kui Bondora soovib midagi muuta, tuleks muudetud varianti pakkuda näiteks beetaversioonina, kus kasutajal on võimalus aga mitte kohustus muudetud keskkonda kasutada.
    Veelkord, kuna mängus on klientide raha, siis kõikvõimalikud muudatused tuleb alati ette hoiatada ja jätta võimalus ka eelmise versiooni kasutamiseks.

    Like

  6. Mairo

    Ahjaa, Bondoras võiks investeeringud nummerdatud olla või kusagil olla eraldi investeeringute arv välja toodud (või ma pole lihtsalt märganud seda?). Jube tüütu on käsitsi näpuga üle lugeda või siis csv faili maha laadida sellepärast ja sealt vaadata.

    Like

  7. morca

    Ma isiklikult arvan, et selle ajutise TABi ära kadumise osas on tehtud üleliigselt tühja kära teab millest. Kui ise nägin, et TAB tol õhtul ära kadus, siis eisteks ei viitsinud ma kohe sellest foorumisse kisama minna nagu seda tegid mõned, sest eeldasin, et tegu on arvatavasti mingigi bugiga ja nii olulist investori infoallikat sealt niisama lihtsalt ära ei kustutata. Mulle pigem teeb muret, et selle TABi all kuvatakse vast juba mingi ~1 aastat valesi numbreid. Mul erinevad vahest ühe kuu jooksul numbrid ~1000€ (kui on mitmeid laene ennetähtaegselt tagasi makstud) ja mida ma nendest aiateivastest seal vaatan? Olen Bondora tegelasi korduvalt nii foorumis kui meili teel sel teemal kõnetanud, aga tänaseks ei ole seda bugi ikka veel parandatud.

    PS! Iga bugi kohta, mis vahest ootamatult sisse lipsab, ei pruugigi kohe saada infot välja saata/panna. Võta kasvõi näide elust enesest – kui teed autoavarii (see juhtub ju ootamatult) ja oled mõned päevad oudis, siis ei pruugi sa ka ise ju saada 1-2h jooksul sellest kõiki (lähedasi) teavitada. Foorumis mu arust päris palju selliseid hädaldajaid, kes iga pisema vea pärast kohe sinna uue teema teevad ja hakkab nutt peale. Kohati viskab mul see seal üle 🙂

    Like

      • morca

        Tuleks vahet teha plaanilisel “katkestusel” ja “katkestusel”, mis juhtub ootamatult. Plaanilisi asju saad sa muidugi eelnevalt ette teavitada (LHV näide, sama näen ma üpsna sagedasti ka Swedis), mitteplaanilised katkestused juhtuvad aga ootamatult. Minu eelnevalt toodud autoavarii näide on ootamatu juhtum, sest avarii juhtub kui sa seda oodatagi ei oska. Sa ei lähe ju iga päev autoga sõitma teades, et täna teen ma jälle avarii (juhul kui kurje mõtteid peas pole ja meelega avariid teha ei plaani).

        Like

      • Tauri

        Ma ei nõustuks autoavarii näitega. Rahavoogude lehe eemaldamine kellegi poolt on ikkagi sihilik tegevus. Sarnase näite saab tuua autovedudest, kus autol näiteks kumm lõhkeb. On kaks võimalust: vaikida ja olla ‘kaardilt’ kadunud päev-kaks või kohe teada anda ‘ülemusele’, et kumm lõhkes ja osad asjad lükkuvad seetõttu tulevikku.

        Bondora analoogil kumm lõhkes, kuid teada ka ei antud. Alles siis kui ‘ülemus’ hakkas suuremat lärmi tegema.

        Like

  8. petesch

    Nojah, kui need tšutšmeegid seal Bandeera nõukogus seda teha käsevad. Kahju sellest, et sellist asja turunduse poolt veel õigustada püütakse. Aga noh, eks niisuguse musta töö tegemiseks need kohalikud jumbud ju palgatud ongi.
    Tegemist pole ammu enam sotsiaalpangandusega, vaid mingite vendade äriprojektiga.

    Eks kustutage see kommentaar ära, kui arvate, et jänki Mati & Co pahandavad…

    Like

  9. Ester

    Kes vähegi ettevõtete finantsidega toimetavad, teavad, et tegelikult on rahavoo aruanne üks kõige tähtsamaid aruandeid üldse. Nii ettevõtetes, eraisiku rahakotis kui ka Bondoras.

    Bondoras arvestasin selle järgi enda investeeringuid ehk millistel kuupäevadel ma enda sääste Bondorasse kannan. Ei ole ju mõtet raha peale kanda näiteks 10-l kuupäeval, mis on terve kuu kõige suurem tagasimakse päev, vaid näiteks peale 25-t kuupäeva kui tagasimakseid peaaegu ei tulegi, laenutaotlusi aga küll.

    Kui ma oleksin täna esimest päeva Bondoras investor, siis ma ei teaks seda. Muudest aruannetest saan mineviku analüüse aga mille järgi teha tuleviku prognoose kui ei ole rahavoogude aruannet? Mina oma ettevõttes jääksin küll väga-väga hätta kui ma ei tea, millal kui palju laekub ja mis on tõenäosusprotsent. Kuidas ma siis teaksin, kas mul näiteks maksuametile maksude maksmiseks oleks 10-l ja 20-l kuupäeval raha või mitte? Või tarnijatele või pangale tähtaegseks tasumiseks?
    Või näiteks eraisikuna ma ei teaks oma raha kulutada kui ma ei teaks, millal mul järgmine palgapäev tuleb ja kui palju mulle siis palka makstakse. See on eraisiku rahavoog.

    Samuti on Bondoral endal rahavoog ülioluline. Ei ole mõtet ju tuhandeid laene oksjonile panna näiteks kuu lõpus, kui on teada, et suuremad tagasimaksed investoritele toimuvad kuu keskel. Investorite sissemaksed on ju suht kaootilised. Laenude tagasimaksed aga tähtaegadega fikseeritud.

    Niipalju siis finantskoolitust teistele minu poolt…

    Taavi esimene kommentaar “sisuliselt ei anna ka otsuste tegemise seisukohalt selle igapäevane vaataminegi suurt lisaväärtust” näitab tema selliste teadmiste puudumist. Aga kõik on õpitav ja küllap õpib temagi selle ühel päeval ära!

    Ootan kannatamatult rahavoogude aruannet tagasi!

    Like

  10. Joosep

    Rahavood on tagasi, aga kahjuks “poolikuna”. Ajalugu ei näita, jooksev kuu on poolik.
    Kurat kui muudatusi teha, siis teha ikka korralikult. Eile otselingi kaudu vaadates kuvas kogu infot.

    Like

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s