Enneaegselt ‘pensionile’

Olen täiendanud lingikogu, sest uusi ja põnevaid blogipidajaid on välja ilmunud umbes sama palju kui seeni peale vihma.

Ütlen tujurikkujana koheselt ära, et enamus blogidest üritab leida teed finantsvabaduse suunas. Osadel õnnestub see päris hästi. Kui neid lugema hakata, siis ei tasuks ära ehmatada suurtest palganumbritest, mida enamus blogipidajaid saavad. Tegu on siiski Ameerikaga, kus kasutatakse dollareid (ca 1,35 dollarit = 1 euro) ning kus üldine elatustase on mõne grammi võrra kõrgem kui meil.

Kuidas saavutada finantsvabadust? 

Kõige lihtsam valem on kulutada vähem kui teenid, siis hakkavad tekkima säästud ja vaba raha, mille eest investeerida. Seega vaata oma sissetulekud ja kulud üle ning mõtle kas saaksid sama elatustaseme soodsamalt kätte? Näiteks krõpsu ja muu pahna asemel osta juurvilju-liha ning keeda neist sooja toitu. Kõht on rahul ning rahakott jääb ka pisut jämemaks (sama kalorihulga saad kätte soodsamalt).

Teine olulisem nope minu jaoks on elamisharjumuste muutmine, mis vajab õiget mõttelaadi. Üks võimalus on eelnevalt mainitud väheväärtusliku toidu asendamine kõrgema väärtusega toiduga. Teine võimalus on pahede vähendamine ehk näiteks suitsetamisest loobumine / selle vähendamine või pidudel vähesema alkoholiga piirdumine. Tasub eneselt küsida, et kas maani täis joomine ja hommikul mitte midagi mäletamise tagajärjel hiljem teiste ees hõisata ‘oli see alles hea pidu!’ on ikka mõistlik? Äkki piisab kahest kokteilist (mäletamisest) ja mõnusast äraolemisest, et ennast hästi tunda?

Lisatöö leidmine. Ma pean ütlema, et selles osas mina väga osav ei ole olnud. Sellegi poolest on üheks võimaluseks tulude poole kasvatamine tänu mõnele lisatööle (näiteks oled nädalavahetusel mõnes pubis või baaris teenindajaks).

Finantsvabadusest unistavatel blogidel on minu meelest veel üks hea omadus: nad annavad Sulle ette raamistiku milles tegutseda. Avastasin ennast eile investeerimiskontode väärtuse väljaarvutamiselt ning suurema investeerimisplaani koostamiselt. Läksin ajas tagasi kuni 2012. aasta detsembrini, kus hakkasin Bondoras esimest korda investeerima.

Tulemus oli päris põnev. Ilmselt juunis on mu investeeringud uutel tipptasemetel (kajastatud on nii erinevad kogumiskontod, otselaenamine, börsikontod kui muu säärane investeerimisvõimalus).

Untitled

Kõige olulisem küsimus?

Rahalise sõltumatuse poole pingutavad inimesed jagunevad üldiselt kahte suuremasse gruppi:

  1. Varaselt pensionile
  2. Mugav äraolemine

Esimene grupp üritab kogu hinna eest pingutada nii, et passiivne igakuine sissetulek oleks kuludest suurem. Õnnestumise korral võtavad nad ennast töölt vabaks ning hakkavad tegema seda, mis neile meeldib: puhata, perega olla, mõne põneva projektiga tegeleda.

Teine grupp on pigem see, et kes tahab saavutada finantsvabadust, et saaks tööl käia edasi, sest nad tahavad, mitte et nad peavad. Ehk et kõik jätkub vanaviisi, lihtsalt töö ootamatu kaotuse korral on kõik tegelikult korras, sest passiivne sissetulek on nüüd palga eest.

Mina olen kindlasti teise grupi inimene, sest mulle meeldib tööd teha [ilmselt tüütaksin ma oma pere ja lähedased ära, seega esimene grupp tundub täna igatepidi no go olema]

Mis on Sinu kõige olulisem küsimus? Kirjuta oma mõtted kommentaariks! 🙂

 

 

 

8 thoughts on “Enneaegselt ‘pensionile’

  1. Mairo

    Üsna mitmeid kuid nüüd jälginud erinevaid sarnaseid blogisid ja ka investeerinud pikemat aega. Suur osa neist pakub ühe variandina välja sissetulekute suurendamist mingi kõrvaltöö kaudu. Kahjuks ei oska keegi neist välja pakkuda häid metoodikaid, kuidas oma spetsiifilisi oskusi selle heaks tööle panna, kuidas tööotsi leida, kellega kontakteeruda ehk lühidalt peaks olema mingi plaan, kuidas sihipäraselt ajutine lisatöö leida. Lisaks sissetulekute optimeerimisele ja planeerimisele aitaks selle oskuse arendamine samaväärselt investeerimiseks minevat summat suurendada.

    Like

    • Tauri

      USA’s on väga levinud AdWordsi kaudu reklaamimine, mis genereerib suure osa sealsete blogide online income’st. Meil kohapeal oleks variandiks Pay4Results, siiski nii palju kui mina seda proovinud olen, siis selle natukese peal ei ole ta töötanud. Kas ja kui hea ta tegelikult on, seda ma ei oska öelda.

      Like

  2. maus

    Olen kindlasti 1. grupi esindaja ehk eesmärgiks vara pensionile.
    Eelmise aasta kokkuvõtteid tehes tundus eesmärk juba käe ulatuses olevat. Kuu keskmine sissetulek investeeringutest hakkas lähenema palgale. Hõõrusingi juba käsi ning salamisi mõtlesin töölt lahkumisavalduse kirjutamisele … kuid põmm … pauk tuli Omarahast. Käesoleva aasta tootlus sealses portaalis on nulli lähedane, viimastel kuudel sootuks negatiivne. Kuna olen sinna paigutanud pea poole oma vahenditest, siis pension lummaval palmisaarel lükkub ilmselt kaugemasse tulevikku…
    Samas, suvekuud on läbi aegade olnud tagasimaksete osas suht edukad, mis annab lootust, et ehk hakkavad asjad OR-ski paremuse suunas liikuma.

    Like

    • morca

      Kuu keskmine sissetulek investeeringutest (ehk sama, mis sinu teenitav tasu töölt) ja lahkumisavalduse sisseandmine oma põhitöökohta on mu arust üsna halb mõte. Sedasi pead sa hakkama elama oma intressidest, millest lähtuvalt su edaspidine tulu enam edasi ei kasva, sest sa investeerid ainult põhiosa uuesti. Teinekord on raha sootuks rohkem vaja kui teenitav kuupalk või kui mõni laen muutub probleemseks või kui tulumaksu on tarvis maksuametile maksta, siis see sööb märgatavalt sinu hilisemat sissetulekut ja lõpuks, et omadega toime tulla, pead tööle ikkagi tagasi minema. Elu läheb ka lõppkokkuvõttes kallimaks ja teenitav intressitulu peaks koos sellega alati kasvama, et tulevikuski hästi elada. See, et puhtalt intressidest elada tähendaks minu silmis märksa suuremat sissetulekut kui igakuiselt teenitav palk.

      Omaraha osas arvan, et sealsed jamad hakkavad märksa rohkem tunda andma kui sealsetele uutele lepingutele kohanduvad uued reeglid, kus investoritelt hakatakse neid jõuga käest ära võtma. Varsti on käes see aeg, kus uutest lepingutest on möödunud piisaval hulgal aega, et oma portfellis paljudelt probleemsetelt laenudelt reaalset kahjumit sisse hakatakse saama. Minu arvates Omarahas investeerimine on väga riskantne ja selliste riskide juures ei tasu sealne investeerimine üldse ära. Ise Omarahas ei tegutse ja ei plaani ka juhul kui nad sealseid mängureegleid investorile sobivamaks ei muuda.

      Like

      • maus

        Kui praegu suudan palgast ca 1/3 investeerida, siis suudaksin seda teha ka palgaga võrdsest igakuisest intressitulust. Seega ületaks portfelli mahu kasv julgelt inflatsiooni ning süsteem oleks jätkusuutlik.
        Kuid paraku jah, nagu kogemus Omarahaga näitab, ei lähe asjad alati parimal loodetud viisil.

        Tegelikult pole ma toimunus kuigivõrd pettunud, sest olin tagasilöökideks põhimõtteliselt valmis. Raha ei kasva puu otsas ning rahamaailm on üldjuhul tasakaalus. Oodatav tulu korreleerub alati riskiga ning 10% riskivaba tootlust ei ole ilmselt olemas. Omaraha näol vaid realiseerus üks risk. Life goes on…

        Like

  3. itemor

    Ma samuti ei loobuks põhitöökohast. Pigem näen investeeringutest saadavat raha tulevikus hobidele. Kui pensionile peaks jääma, siis aitab see raha ka siis.

    Like

    • Ester

      Mina tüürin selle poole, et passiivne tulu elataks mind ära (elu suurimad väljaminekud juba tehtud) ja minu tööst saaks minu hobi.

      Like

Lisa kommentaar

