Business Insiderist on saanud minu isikliku lingikogu üks suurematest allikatest. Sedakorda aga sain väga põnevad viite Facebooki grupist ‘Nädalavahetuse lugemisnurk’, kus Kristjan Lepik (Tarkinvestor.ee) iganädalaselt kümmekond artiklilinki postitab, riskikapitalist Fred Wilsoni intervjuuga. Link viitab taaskord Business Insiderile ning intervjuud saab lugeda SIIA klikates!
Tegu on üsnagi värvikireva taustaga härrasmehega, kelle investeeringuteportfellis on läbi aja olnud esindatud näiteks Twitter, Zynga, Kickstarter, Foursquare, Tumblr ja Coinbase.
Intervjuus tuleb juttu üleüldisest sotsiaalmeediast ja selle arengust (näiteks üks väga põnev mõte temalt: üldiselt kui luuakse mingi uus ‘haru / sektor’, siis selle edukaim esindaja jääb ka kõige suuremaks kasutajate arvu poolest, sest ülejäänud üritavad erineda ja muutuvad seetõttu rohem nišitoodeteks. Näiteks Facebook – keegi ei hakka enam tegema Facebookist edukamat Facebooki, vaid üritatakse leida mingisugune eelis ja sellega turul lüüa. Algne toode on lihtsalt nii universaalne, et seda kasutavad kõik, kuna soovid ja vajadused on välja kujunemata. Sama lugu on sotsiaalpangandusplatvormidega – esimesed on ilmselt kõige edukamad just seetõttu, et uus tulija peab looma mingisugust muud lisaväärtust).
Olgu öeldud, et artiklis tuuakse välja nii Lending Club (US) kui Funding Circle (UK). Et asi oleks mõnusam lugeda, siis rohkem ette ära ei räägiks.
Tegu on inglise keelse artikliga.
no kui aus olla, siis FB ei olnud esimene, ega ka nišitoode, enne FB oli turul ka teisi sotsiaalvõrgustikke (ntx ka Eestis pop olnud Orkut), aga FB tuli samale turule sama tootega, mis oli lihtsalt parem. FB ei ole algne toode, aga ometi on ta suurim.
MeeldibMeeldib