isePankuri rebränding

Korjasin isePankuri foorumist üles Pärteli sõnavõtu 22. märtsi kuupäevast, kus avaldatakse peatselt juhtuvatest sündmustest kerge ülevaade. Kuna isePankuri töökeeleks tundub olema inglise keel, siis teen kiire kokkuvõtte eesti keeles. Teema leitav siit.

Paksemas kirjas on enam-vähem tõlge, tavakirjas minu kommentaar.

A quick update on what are our current internal priorities so you would know what is about to happen:
1) Rebranded site in the evening of April 1st (site will be down from the evening to next morning) A new brand has been developed to be used in all countries. This update is very technical in its nature as our site will be then available in almost all languages and domains in Europe. We’re doing a big bang change in order to get our focus away from expansions. It will be then easy to roll out new loan markets, however we first want to scale Spain, Finland and Slovakia to volume similar to Estonia so all in all 5-7 mil in monthly volume.

Esimese aprilli õhtust kuni järgmise päeva hommikuni on isePankuri veebileht kasutusest maas tulenevalt rebrändingust, mille eesmärk on muutuda inimestele tuntumaks üle Euroopa. Rebrändingu vajadus on üles kerkinud tulenevalt kursi muutusest, kus fookus on viidud laienemiselt ära. Uutele turgudele on tänud uuenenud brändile tunduvalt lihtsam siseneda, kuigi esmapilgul võetakse fookuseks olemasolevatel turgudel mahtude kasvatamine (Hispaania, Soome, Slovakkia). Laenumahtudel soovitakse jõuda 5-7 miljoni eurose käibeni kuus.

Hüpoteetiliselt visaks õhku idee, et isePankurist saab EasyBanker (ehk ‘kerge pangandus’), sest isePankur ei ütle keskmisele poolakale tõenäoliselt teps mitte seda, mida eestlased aru saavad.
2) An invitation only marketplace aimed at experienced peer lending investors (not professional investors – sorry for the misuse of the term in our latest newsletter). This will be the first step of moving (back) towards a marketplace model where investors can really pick and choose from many more loans.

Kogenenud investoritele luuakse kutsetega turuplats, mis on ühtlasi esimeks sammuks liikumaks tagasi turuplatsi mudelile, kus investorid saavad ise valida omale sobilikke laenuosasid paljude taotluste hulgast.

Isiklikult eeldan, et risk on seal turul kõrgem, samuti ka tootlused. Mis on iseenesest ka loogiline.
3) More focused customer acquisition activities in all our target markets. We have run a number of tests since October and we’re now scaling down the number of activities to push our capital into a concrete set of tried and tested channels and markets.

Olemasolevatel turgudel võetakse suurema tähelepanu alla klientide leidmine ja seeläbi laenumahtude kasvatamine. Alates oktoobrist on isePankur katsetanud erinevaid meetodeid uute klientide leidmiseks ning ajapikku on välja kujunenud nii tulemuslikumad kui kehvemad meetodid. Saadud tulemustele põhinedes fokuseeritakse turunduseelarve just nende tegevuste peale, mis on enim edu toonud.

Tundub üsnagi mõistlik tegevus. Pole mõtet väikest summat igale poole panna, kui suure summaga mõnes konkreetses kanalis (raadio, televisioon, reklaamlehed, internetireklaam) on võimalik tunduvalt paremat edu saavutada.
4) Launch risk-scoring and mobile app. The objectives would be to make investing really easy.

Uue mobiiliäpi ja riskihindamise süsteemi käiku laskmine, millede eesmärgiks on muuta investeerimine eriti lihtsaks.

Jään mobiiliäpi osas skeptiliseks. Riskihindamise suhtes seisukoht puudub – kas muutub täpsemaks, kas tuleb rohkem krediidigruppe?
5) Internal focus on loan application processing. As you have noticed we are generating over 10 times the volume of applications than we are approving. 50% of the rejected demand is low in quality however the second half consists of also applicants we cannot serve quickly enough. Therefore we need to put more time in automation to push more loans to the market.

Sisemine fookus on suunatud laenutaotluste käitlemisele. Nagu olete märganud, siis praeguseks on laenutaotluste maht kümme korda suurem kui tegelik väljastatav laenumaht. 50% tagasilükatud taotlustest on kvaliteedi poolest nõrgad, samas kui teine pool koosneb laenutaotlustest, mida me ei suuda ise läbi töödelda ja investoritele kätte anda. Seetõttu soovime panna suuremat rõhku automatiseerimisele, et rohkem laenutaotluseid jõuaks turule.

Iseenesest väga hea mõte. Tekiks valik, tekiks suurem konkurents ja paremad võimalused.
6) Conversion and usabiltity improvements across all products. Focus is on reducing friction in using our product, primarily in pre sign-up stage and investor tools. We have noted down all the recommendations around Resale, reporting etc and will be looking to make life much easier thereafter.

Oluliseks saab olemasolevate toodete kasutusmugavuse ja eesmärgipärasuse kasvatamine, et portaali kasutataks rohkem kui vaid investorite poolelt ning registreerimise aegsel perioodil. Oleme teinud märkmeid järelmüügis, samuti raporteerimise poolel toimuva kohta ning loodame teha saadud tulemustele tuginedes piisavalt muudatusi, et kasutajamugavus oleks kõrgemal tasemel.

Eeldan, et selle puntki puhul tahetakse inimesi rohkem siduda portaaliga. Praegusel juhul on investoritel põhjendatud ootus portaali kasutada (nägemaks investeerimistulemusi), samas kui laenuvõtjad tulevad ja kaovad. Arveid küll maksavad, ent portaalis toimuv neile ilmselt huvi ei paku.

Ma täitsa huvitun mismoodi asi ära lahendatakse. Peaasi, et rebränding ei muutuks elu24.ee sarnaseks, kus viiekümbine ja peale Saagim laivis Corona õllet näost sisse pugistab ning räppar Metsakutsult täiesti kohatuid küsimusi küsib.

Kas muutuseid oodata või karta? Mina kindlasti ootan, sest isePankur on lõpuks jõudnud arusaamale, et ainult laieneda ei saa, vahepeal tuleb hingata ja fookus seada juba olemasolevate turgude teenendamise suunas. Küll siis muud turud järgi tulevad.

Advertisements

One thought on “isePankuri rebränding

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s