Omaraha.ee: Soovime olla eelistatuim inimeselt inimesele laenude vahendaja meie regioonis

omaraha2

Omaraha tuli sotsiaalpanganduse platvormi ja -teenusega turule 2011. aastal. Paari aasta jooksul on püss korralikult pakuma saadud, mida ilmekalt illustreerib väljastatud laenumaht portaali algusest alates:  üle 3,43 miljoni euro. Kliente on tänaseks päevaks üle 8700 ning uusi kogukondliku laenamise huvilisi lisandub kliendibaasi juurde iga päev.

Portaali keskmine tootlus algusaegadest peale on olnud 26,6% ja halbade laenude osakaal 4,4%.

Kuna Omaraha.ee on Rahapuu blogile aina rohkem huvi pakkuma hakanud, siis otsustasime kontakteeruda Omarahaga, et mõnele meid huvitanud küsimusele vastus saada. Meile üllatuseks olid vastused üpriski pikad ja kindlasti sellised, mida soovime oma blogi lugejatega jagada.

Küsimustele vastas Omaraha esindaja Priit Viru.

Milline on Omaraha visioon ja kui Teie teenust peaks kaardistama, siis millisesse turunišši peaks Omaraha mahtuma?

Omaraha visiooniks on olla eelistatuim inimeselt-inimesele laenude vahendaja meie regioonis.

Meie eesmärgiks ongi võimalikult mõistlikel tingimustel (risk, kiirus, lihtsus, teenindus, jne) inimestelt inimestele laenude vahendamine. Meie klientide hulka kuuluvad nii uued laenajad, meie lojaalsed kliendid kui ka inimesed, kes on varem kiirlaenu võtnud ja soovivad selle nüüd soodsamatel tingimustel refinantseerida. Konkurentidega võrreldes paigutame end suurpankade ja BIGBANKi vahele. Suurte pankade väikelaenud on 15-18%, BIGBANKil ligi 50% (jäägilt), kiirlaenufirmadel sadades protsentides. Omaraha portaali keskmine intress on hetkel 30% kandis ja langeb tasapisi. Eeldatavasti hoiame sarnast turupositsiooni Eestis ka tulevikus.

Keda Omaraha näeb oma konkurentidena? Mis on Omaraha suurim erinevus/pluss konkurentide ees?

Meie suurimaks otseseks konkurendiks Eestis on kahtlemata IsePankur. Kaudsed konkurendid on Eestis kõik ettevõtted, kes laenusid väljastavad.

IsePankuriga on meie tegevus põhimõttelt väga sarnane. Ainukesed suuremad erinevused on krediidihinnangu ja tagatisfondi osas. Krediidihinnangu andmiseks kasutame muude avalike andmebaaside (nt Krediidiinfo ja Avalikud Teadaanded) kõrval ka Liisi andmebaasi, kus meil on andmeid pea 200 000 inimese krediidikäitumise kohta, mis annab meile võimaluse veelgi täpsemalt krediidireitingut määrata. Lisaks oleme peatselt alustamas koostööd nii Julianuse kui ka Creditreformiga, et ka nende andmebaaside infot krediidireitingu määramisel kasutada.

Omaraha tagatisfond pakub igale investorile võimalust oma halvaks läinud laen vajadusel portaalile maha müüa ja seeläbi oma riske vähendada.

Konkurentsieeliseks võib pidada ka konkurentidest mõnevõrra kõrgemat tootlust, mida Omaraha portaal on läbi aastate suutnud investoritele pakkuda.

Võrreldes suurpankadega on meie eeliseks laenu lihtsam ja kiirem taotlusprotseduur. Võrreldes BIGBANKi ja teiste nö kallimate konkurentidega, on meie eeliseks kahtlemata soodsam intress ja protsessi kiirus. Laenaja vaatenurgast oleme turul tuntud suhteliselt sõbraliku võlamenetluse poolest, mis aga ei tähenda, et me ei oleks edukad halbade laenude tagasinõudmisel.

Süsteemi tehnilisest poolest rääkides huvitab meid Omaraha krediidiskooride kujunemine. Küll on põgusalt juttu krediidiskooride kohta Korduma Kippuvate Küsimuste sektsioonis, kuid tervet tõde me sealt siiski ei leia. Näiteks kuidas leitakse krediidiskoor 960 või 875?

Nagu varem lühidalt mainisime, siis krediidiskoori ja laenulimiidi kujundamise põhiliseks baasiks on Liisi järelmaksu ja Krediidiinfo andmebaasid. Lisaks neile kahele kasutame ka suurt hulka avalikke andmebaase krediitireitingu täpsustamiseks. Laias vaastus võiks öelda, et 900+ on väga hea klient, 800+ hea, 700+ ja 600+ aga väikeste nö “vigadega”, kelle risk on suurem ja limiidid väiksemad. Aga ka 600+ ja 700+ on siiski täiesti normaalsed skoorid. Kui laenu taotleja saab skoori alla 600, siis ei ole ta meie silmis laenukõlbulik ja tal ei ole võimalik läbi meie portaali laenu taotleda.

Kui klient ei ole rahul oma krediidireitinguga, on tal võimalik seda parandada, saates meile oma viimase 6 kuu kontoväljavõtte või muid sarnaseid dokumente. Sellisel juhul hindab meie klienditeenindaja juba personaalselt antud kliendi krediidireitingut ja võib seda vastavalt uutele andmetele kas tõsta või ka vahel harva ka langetada.

Milline on portaali keskmine tootlus ja hapude laenude osakaal?

Portaali keskmine tootlus algusaegadest peale on olnud 26,6% ja halbade laenude osakaal 4,4%. Antud andmed on meil ka kodulehel välja toodud. Olles süsteemi sisse loginud vaadake: Konto – Statistika – Portaali koondülevaade. Antud statistikat arvutab meie süsteem automaatselt ja uuendab kord ööpäevas.

Oleme kindlad, et pakume hetkel investoritele kõrgemat tootlust kui meie konkurendid. Nagu eespoolgi välja tõin, on meie halbade laenude osakaal võrdlemisi madal ja täiendavate andmete kasutamisel krediidireitingu määramisel peaksime seda näitajat tulevikus veelgi parandama.

Kas kusagil Omaraha portaalis on võimalik näha üldist statistikat portaali kohta? Näiteks ülevaade väljastatud laenude käitumisest krediidigruppide lõikes (siinkohal pakub enim huvi majanduslik tees “parem krediidiskoor = madalam intressimäär”).

Praegu on võimalus seda informatsiooni osaliselt näha samast kohast, kuhu teid eelmise küsimuse vastuses suunasin. Siinkohal tõdeme, et tegeleme hetkel portaali statistika vaate uuendamisega, kuna praeguses versioonis on mõned pisivead sees – hiljemalt järgmisel nädalal peaks uuendatud statistikavaade olema kõigile nähtav. Siiski võime öelda, et teie poolt välja toodud majanduslik tees peab ka meie portaalis paika.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s