Kütame uusi kõrguseid

16okttootlus

Ilus rühkimine ülevalpidises suunas on paljuski tulenenud vähestest viivislaenudest. Ma ei taha öelda, et viivislaenudega probleeme ei ole, vaid just seda, et kuigi viivislaenud tekivad, siis enamus neist lahendatakse vähem kui kuu ajaga ära.

Samuti on lahenduseni hakanud jõudma punaste laenude puhul. Kolmest punasest üks ei ole sentigi tagasi maksnud, teiste puhul on üle 20% põhiosast tagasi tulnud. Hämmastav on muidugi see, et selle ühe puhul oli minu meelest palganumber ca 1000€ netos, kuid kokkuvõttes 850€ suurune laen käib kohutaval kombel üle jõu ning sealt ei ole kohtutäiturid saanud veel sentigi tagasi.

16 thoughts on “Kütame uusi kõrguseid

  1. Kristo

    Võlglaste kohapelt , et mul samuti on tekkinud kaks võlglast, kuid siiski oma kohuseid ta täidab jupihaaval. Punaseid laene hetkel mul ei ole. Tootlus püsib hetkel 21,05 juures!
    Oskad Sa öelda mida tähendab IP lipumärgi juures Eesti lipu all on punane jutt, mida see peaks näitama ?

    Like

  2. itemor

    “Hämmastav on muidugi see, et selle ühe puhul oli minu meelest palganumber ca 1000€ netos, kuid kokkuvõttes 850€ suurune laen käib kohutaval kombel üle jõu ning sealt ei ole kohtutäiturid saanud veel sentigi tagasi.”

    On ka suht samalaadne juhtum. Hämmastama paneb see, et facebookist inimese profiili vaadates, siis seal käib küll suhteliselt jõukas elu. Ehk peaks just seal hakkama võlglasi “survestama”…

    Like

  3. Kristo

    Investeeringute lehel on laenusoovija juures kõige ees riigilipp. Kui vaadata osasid Eesti riigilipu märke, siis seal peale valget värvi jookseb punane jutt alt läbi ( peenike, kuid hästi nähtav)? Mitte laenu profiili avades, vaid just laenutaotluste avalehel. Hetkel kell 16:08 näen ma seal punast jutti 4 laenajal!

    Like

    • Tauri

      Ma usun, et tegu on mingisuguse tehnoloogilise viperusega, kuna hetkeseisuga ei näe mina seal midagi. Ma küll olen varasemalt seda tähele pannud Mozillat kasutades, et tõesti mingisugused punased jutid jooksevad lipu alt läbi, ent mingisugust muud loogikat, kui tehniline viperus, ma sealt otsida ei oska.

      Like

  4. Kristi

    Mul teeb profiil ka huvitavaid asju, hoolimata esimesest laenupankrotist ja u 10st püsivalt viivisest olevast laenust näitab tootluseks 26%+. Ootan kõrgelt kukkumist 😀

    Like

    • Tauri

      Tootlus oleneb paljuski ka portfelli suurusest. Kuisee 1 laenupankrott ja ca 10 püsivat viivist on tegelikult väike fragment portfellist, siis tootlus ei tohiks väga kukkuda.

      Minu meelest tootluses võetakse arvesse punase laenu puhul terve laenujääk, viivise puhul aga vaid viivises oleva summa jääk. Seega viivislaenud ei tohiks tootlust nii suurel määral mõjutada kui punased laenud. Aga jällegi ei julge ma siinkohal pead anda.

      Like

    • Tauri

      🙂 Kui sul on 1000 lepingut, siis mitte.
      Mul on probleemseid laene ca 10-20, olenevalt hetkeseisust. Lepinguid kokku ca 200.

      Kas mingisuguse kokkuvõtte oskad oma lepingute kohta teha aastate lõikes – kas olukord on paremaks läinud ning milline on taastumine olnud?

      Like

    • itemor

      Ei kuku..
      Lihtsalt halb on vaadata kogu eesti kohtutäiturite süsteemi mannetust.

      Endal ei ole selline % probleemseid laenajaid, aga viimase paari kuu jooksul on märgatavalt nende osakaal tõusnud.

      Like

  5. morca

    Ei ole viitsinud väga statistikat teha. Praegu vaatan, et “Tagasimaksmisel” filtrit kasutades on lepinguid kusagil ~500 kandis. Siia siis peaks lisanduma 150 probleemset juurde, mis sisuliselt teeb kõigi aktiivsete lepingute kogusummaks ca ~650. Mingi aeg oli mul foorumis viide excel failile probleemsete laenude osas, kes maksab ja kes pole miskitki maksnud. Tänaseks on seis mu arust sisuliselt sama. Tagasi maksavad neist jupiti vähesed (kui peast täpselt mäletan, siis vist ~30% probleemsetest maksid tagasi). On ka mõned uued probleemsed laenud juurde tekkinud. Portfelli annualiseeritud tootlus muidu hetkel IPS näitab 23,37%

    Like

    • Tauri

      Mina veel ei ole. Samuti ei ole Soome turgu puutunud väga suurel määral. Oktoobri alguses oli hea võimalus päris suurelt portfelli täiendada kohalike A1000 28% laenudega. Eks turu arenedes vaatan kindlasti ka Soome-Hispaania poole, kuid täna tasub aeg maha võtta ja uurida kuidas teistel nendega läheb (teistel ehk neil, kel on suurem himu võtta suuremat riski).

      Like

  6. Amaretto

    Endal portfellis ajalooliselt 288 lepingut, millest 37 on üle 60päeva viivises. Tagasimaksmisel lepinguid 124, seega aktiivsete lepingute arv 124+37=161. Tootluseks näitab 16,5%.
    Siinsetel kommenteerijatel on paremad tulemused tootluse seisukohalt – tubli töö!

    Like

    • Tauri

      Amaretto, kas praegu ka suurendad positsioone või oled pigem väljumas?

      Tootluse koha pealt: mul endal oli märts-mai ajal tootlus allapoole 10% ning see on muutunud läbi aja. Stabiilselt tahaks tootlust hoida üle 15%, siis olen rahul. See, et täna on 22% kandis, ei tähenda, et nii jääbki.

      Like

Lisa kommentaar

