Munad ühte korvi?

Kui tihti kuulete ükskõik mille kohta soovitust: “Ära pane kõiki mune ühte korvi!”? 

Aga siiski otsustad Sa vastupidiselt soovitule käituda. Sest noh, ega neid mune nüüd nii palju ka ju pole, et mingisugune märgatav vahe sisse tulla võiks. Kuid siiski: kui asi käes, siis on paraku juba hilja.

Eile õhtul läksin magama ning arvuti jäi minust edasi tööle. Millegi pärast ei ole mul seda harjumust, et igal õhtul arvuti välja lülitaks. Võib-olla oleks siiski pidanud olema, sest hommikul vaatas mulle vastu must ekraan. Toitenupu vajutamisest ei olnud kasu, sest mitte midagi ei juhtunud. Peale mõningast inspektsiooni selgus, et kõvaketas oli manalateele läinud ning kõik mu huvitavad dokumendid kaasa võtnud endaga. Seega ei ole mul enam eelarvet ega isePankuri faili, mille abil kuuülevaateid kirjutasin. Kas munade ühte korvi panemine karistas mind?

Jah, sest nüüd pean ostma uue kõvaketta ning hakkama faile uuesti taastama.

Ei, sest see annab võimaluse kohustuslikult nullist alustada ning uued ja paremad süsteemid välja töötada.

Eelarve peab olema ja selle põhja olen tegelikult nüüdseks uue loonud. Samuti tegin uue tootlusekalkulaatori ning ühtlasi juba kirjutasin välja kogu info oma pangakontode kohta (mul on arveldusarveid kokku 6). Mulle meeldib palgapäeval väikest osa rahast eesmärgipäraselt kõrvale panna. Olen varasemalt mõne sõna poetanud selle teema kohta, kae siit.

Mis aga kõige olulisem: kohe tegin Dropboxi konto, kuhu tähtsamad failid saan kokku koguda, et arvuti purunemisel oleks mul loodud materjal siiski olemas. Sinna läks ka uus eelarve ja tootluse fail.

Kuidas siis jääb, kas panna munad ühte korvi või mitte?

Mina ütleks, et oleneb olukorrast. Börsil kogu portfelliga ühe aktsia peale mängida ei tasu, saadav võit ei kaalu üles ebaõnnestumise riski. Mõne lihtsama ja vähemkulukama olukorra puhul tasub teine kord risk võtta ja munad ühte korvi laduda: ebaõnnestumise korral oled sunnitud uuesti alustama (kui motivatsiooni peaks jaguma) ning miks mitte mõtlema välja isegi uuemaid lahendusi kui varem kasutusel oli?

Lisa kommentaar

